neděle 1. listopadu 2015

MY FIRST CANADIAN THANKSGIVING


V Čechách samozřejmě Díkuvzdání neslavíme, ale jsem toho názoru, že bychom měli a že by se nám to i líbilo, protože je to především o jídle, o tom, jak se rodina sejde dohromady a všechno to jídlo sní. Krocan, bramborová kaše, sladké brambory, nádivka, brusinková omáčka a hlavně dýňový a jablečný koláče. Jediný problém, jakožto Češi, bychom asi měli s tou částí, kdy máme říct, za co jsme v našem životě vděční. Překvapivě jsem to i já zvládla na výbornou, takže si myslím, že bychom to i doma mohli zvládnout. Hlavně teda s vidinou toho jídla jako odměny. Za co jste ve vašem životě vděční vy, moji milí čtenáři? Já osobně za to, že jsem tohle Díkuvzdání mohla strávit s touhle úžasnou rodinou. 

Obviously, we don't celebrate Thanksgiving in the Czech Republic but I think Czech people would like it. It's all about family getting together, spending some quality time together and mostly it is all about the delicious food! Turkey, mashed potatoes, yams, cranberry sauce, stuffing, brusselsprouts and most importantly pumpkin and apple pies. The only struggle we would, as Czech people, have is the part when we are supposed to give thanks and say what we are thankful for in our lifes. Suprisingly, I did a very good job so I think we could manage in the end. Especially if the reward for doing that would be the food. It felt really good and we should do it often. What are you thankful for in your lifes, my lovely readers? Personally, I'm thankful for having the chance to spend this Thanksgiving with this amazing family. 


















Žádné komentáře:

Okomentovat