pátek 8. července 2016

CANADIAN SERIES | Talking About Medicine

Prvně jsem chtěla psát úplně o něčem jiném, ale to holt počká do neděle (i když tohle s tím teď bude taky souviset, dává smysl? :D), protože události nabraly takový směr, že jsem se rozhodla napsat další díl Canadian Series a to o lécích v Kanadě nebo obecně kdekoliv v zahraničí, kde budete pobývat delší dobu. Možná to někomu bude připadat přitažené za vlasy, ale ono byste zase hodně rychle změnili názor, kdybyste tu pak museli shánět léky na cokoliv. 

Vzhledem k tomu, že jako malá jsem byla hodně nemocná, tak už se umím kolikrát diagnostikovat sama a léčebné kůry si s pomocí mamky a babči na telefonu taky zvládnu naordinovat. Takže, abych pravdu řekla, tak jsem nad tímhle před odjezdem moc nemudrcovala, ale hezky pěkně jsem si napsala seznam léků, které bych mohla ve Vancouveru potřebovat, abych pak nemusela lítat po doktorech a po lékárnách a shánět léky, které ani nevím, co přesně obsahují a hlavně, ne všem vyhovuje stejný prášek byť na "hloupou" bolest hlavy. A dobře jsem udělala. Kolikrát tu na mě něco lezlo nebo se o mě pokoušela kdejaká rýma/chřipka/viróza a naštěstí jsem měla všechno, co jsem potřebovala na to, abych to zvládla. Spolubydlící měla na jaře hroznou chřipku. Ležela v horečkách, bolesti v krku, kašlala jako o život, ale nějak moc nevěděla, co s tím vlastně má dělat. Na scénu tedy nastoupily babči rady na zábaly, kloktání, zázvor, cibule s medem a starý dobrý český Paralen. Než se někdo vyjádří, ano, léčivou látku paracetamol obsahuje kdejaký přípravek, ale důležité je množství látky a všechny další podpůrné látky obsažené v přípravku. Za dva dny byla dobrá. Plác, plác po zádech. 

Před cestou si tedy zajistěte léky, co byste normálně doma užívaly nejčastěji, protože to poslední, na co budete myslet, až tu budete sami a bude vám zle, je chodit do lékárny a v cizím jazyce vysvětlovat, cože vám to vlastně je a doufat, že vám dají něco, co vám pomůže. Na svoje léky jste zvyklí, víte, jak na ně reagujete a zkoušet novinky není vždy potřeba. Plus jejich léky podle mě nestojí za moc, ve třídě si ke mně chodí pro Ibuprofen, když někoho bolí hlava, protože jejich slavný Tylenol jim tak hezky nezabírá. Plác, plác po zádech ještě jednou. 

Nakonec pro pobavení. Ve čtvrtek jsem si šla lehnout a už jsem cítila, že mi pobolívá v krku, tak jsem si vykloktala, vypila Vics horký nápoj a předpokládala, že ráno bude všechno jako nové. Hmm, vzbudila jsem se v 5 ráno a nemohla polknout přes tu bolest. No, odpoledne jsem šla do práce, takže jsem si cestou vyzvedla zázvor, citron a česnek. Paní v obchodě vzala otázku, jak se dneska mám, hodně rychle zpátky, chudák, když viděla složení mého nákupu, ale byla hrozně milá. Ani Strepsils, ani Tantum Verde, ani kloktání soli, ani zázvor, nic nepomáhalo. Potřebuju být zdravá, takže jsem vyzkoušela poslední babskou radu a právě jsem snědla stroužek česneku úplně stejně, jako bych snědla bonbón. Čekám, co to udělá, protože dobré to tedy rozhodně nebylo :D Kdo bude chtít pusu, tak do řady :D Já jdu ještě vypít litry čaje, vykloktat, Paralen a spát. Tak snad to ta rýma pochopí a půjde hezky pěkně pryč, ugh. Jaké jsou vaše postupy při takové té klasice, jako je rýma/chřipka/viróza?
Vitamíny!!
At first, I wanted to write about completely something else but it will wait until Sunday now because thanks to the latest events, I want to write another chapter of Canadian Series. It will be about medicine and drugs in Canada or anywhere else you will be staying for a longer period of time. Some of you might think this is me being a little bit over dramatic but you would change your mind the second you would have to get yourself help while being sick.

Because I used to be sick all the time when I was younger, I almost every time know what is going on (if it's not more serious matter) so with the help of my mom and grandma on the phone I know what to do to make myself feel better. So I actually didn't think about this twice before I left for Vancouver and I made a list of medicine I will take with me so I wouldn't have to go to the doctor every time I would feel sick or go to the pharmacy and try random drugs on my own not knowing what effect it would have on me because not everyone can use the same pain killer for "just" a headache. And it was a very good call. Whenever I was feeling unwell with some flu/cold trying to knock me down I have always had everything I needed to overcome it. Even my roommate was using my cold medicine when she had a flu this past spring. So before you will leave for a new adventure, make sure you have all the basic medicine you would be using at home most often if something would have come up. You know how you react to them, you know what makes you feel better in what situation. Plus I don't thing their medicine is any good, even my friends in class would ask me for Ibuprofen because their Tylenol does not work as well.  

I woke up sick at 5 am on Friday, couldn't even swallow through the pain even though I took precautions the night before because I felt my throat is getting soar. Well, I had to work in the afternoon so on my way I picked up some lemons, ginger and garlic and the lady at the cash desk took her question about how I am doing back very quickly, she was so sweet. No pills, no ginger no nothing helped but I need to be healthy asap! So for the first time in my life I tried to eat raw garlic. It's been half an hour now so I'm just waiting what it's going to do, lol. Let me tell you, that was so so so gross I can't even explain :D If anyone wants a kiss right now, there is a line so you will probably have to wait, lol again :D Hope the cold will take the hint and leave right now! Now I will drink as much ginger tea as I could possibly pour into my system and hopefully get a good night sleep. What are your tips and tricks when conquering flu or cold?

Žádné komentáře:

Okomentovat