neděle 2. srpna 2015

BEAUTY(FUL) VACATION



Na dovolenou nemá cenu balit si tašku s líčidlama. Letos jsem použila pouze řasenku a to jenom dvakrát. Ale kvalitní krémy na i po opalování a vlasová kosmetika jsou naprostou nezbytností. Další důležitostí, kterou stojí za to balit, je manžel do kufru. 

I don't feel it's necessary to bring a make-up bag for a vacation. This year I used just a mascara and I used it only twice. However, good quality cream before and after tanning and hair products are a must. Another important thing which is worth packing is my husband. 


Dala jsem poprvé šanci oleji místo krému na opalování a musím říct, že si nemůžu stěžovat. Není to nepříjemné na kůži, nelepí a příjemně voní. Tento měl SPF 30 a je od značky URIAGE.

For the first time I have used suntan oil instead of a cream and I can't say one bad thing about it. It feels good on the skin, it's not sticky and it smells nice. This oil has SPF 30 and it's from URIAGE.


Na obličej ale používám výhradně krémy s SPF 50. Ten jsem si letos zapomněla a musela jsem si jej koupit až v Řecku. Tam mi v lékárně doporučili řeckou značku KORRES, z čehož jsem napřed neměla nejlepší pocit, ale teď nechci nic jiného. Krásně to hydratuje pokožku a neskutečně příjemně to voní!

For my face I only use creams with the SPF 50. I forgot mine at home so I had to buy one in Greece. In pharmacy they recommended me this one from KORRES brand, which I wasn't happy about at first, but now I don't want anything else. It hydrates the skin very well and it smells incredibly!



Po opalování se nikdy nemažu ničím jiným než Panthenolem po opalování. Nej, nej, nejlepší věc na světě! Když jsem se v březnu spálila na Mauriciu, tak mi zachránil život. 

After tanning I don't use anything else than this one and only Panthenol cream. It's the best, best, best thing in th world! When I got sunburned on Mauricius in March, this thing literally saved my life. 


Protože si barvím vlasy, musím na ně na dovolené dávat pozor, aby se mi moc nevysušovaly, proto používám i ochranu před sluníčkem, chlorem a mořskou vodou. Opět jsem si ji koupila až v Řecku a opět od značky KORRES a mám chuť to používat i doma. 

Because I'm dying my hair, I need to be super careful about it when I'm on a vacation so it wouldn't dry up and therefore I use protection for my hair from the sun, chlorine and sea water. I bought it in Greece as well and also from KORRES and I want to use it at home too!



Zároveň hledám i speciální šampon a kodicionér pro vlasy vystavované sluníčku a vodě a letos jsem vyzkoušela tuto řadu od značky "davines." Obsahuje šampon, kondicionér, masku a výživu, která už se nemusí omývat. Můžu jedině doporučit! 

For my hair I also look for shampoo and conditioner for hair that is exposed to sun and water and this year I tried this line from the brand "davines." It consists from shampoo, conditioner, mask and nutrition for hair that you don't need to wash out. I can't do anything else but recommend it!





Co používáte na letní dovolené vy?

What products do you use on summer vacation?


Žádné komentáře:

Okomentovat