úterý 5. ledna 2016

SOMETHING LIKE SURFING



Léta snowboarduju, taky vím, jak na windsurfing a sjedu se i na skateboardu, ale pořád jsem si nedokázala představit, jak se mám ve vodě postavit na prkno a dát se do pohybu bez plachty a bez větru. Další důvod, proč jsme se vydaly na North Shore, Oahu, Havaj, abysme se naučily surfovat. Pádluj, zvedni se na rukách, dostaň se na všechny čtyři, zvedni se na nohy, narovnej se a jeď. Ano, pane. Provedu, pane. Není problém. No jasně :D Tak nějak začala moje první lekce surfování. Vybraly jsme se Uncle Bryan's Sunset Suratt Surf Academy ve městě Haleiwa. Strejda Bryan je docela v pohodě chlápek a poslal nás na vodu hned ten den, co jsme se přišly zeptat na jejich hodiny. Aha, ups, to jsme trochu nečekaly. Jak uvidíte na fotkách, už je ze mě profík :D

I can snowboard, I can windsurf and I can even somewhat skateboard but I still had no idea how am I supposed to stand on a board on a water and get into a motion without a sail. That's another reason why we came to North Shore, Oahu, Hawaii, to learn how to surf. Paddle, lift the upper body, get on your knees, get on your feet, stand up and ride the wave. Yes, sir. No problem, sir. Will do, sir. Yeah, right :D This is how my first surfing lesson started. We chose the Uncle Bryan's Sunset Suratt Surf Academy in Haleiwa Beach Park. Okay, Uncle Bryan is a pretty cool guy and he send us on the water the very first day we went there to ask about lessons. Ops, did not see that coming. You will see in the pictures that I'm a pro already :D




Měly jsme štěstí, protože jsme přišly potom, co jedna velká skupina šla na vodu a nakonec jsme měly instruktora jenom pro sebe. Hurá, nikdo další neuvidí to selhání v přímém přenosu. Dostaly jsme óbr prkna, stručné vysvětlení "co a jak" na souši a šlo se do vody. S malým postrčením od instruktora jsem hned napoprvé sjela vlnu a lidi, to si nedokážete představit ten obrovskej úsměv, co jsem měla na tváři. A další dvě hodiny se pádlovalo, padalo a snažilo se o chycení vlny dokud mě ruce, ramena a záda nebolely takovým způsobem, že jsem se nemohla pořádně hnout. Ten den jsem se zamilovala do surfování. V mém případě zatím teda do pádlování a snahy o surfování, ale i tak. 

We were lucky and we got an instructor to ourselves so we had a private lesson (no one else will see the failure, yas!). Firstly, we got the huge boards, a brief introduction on the land on "how to" and then we hit the water. With a little push from the instructor I caught my very first wave like that! You can't even imagine the huge smile on my face. And we did that for another two hours until my arms, shoulders and back hurt so bad I couldn't move properly. But I was hooked. This was the day I fell in love with surfing. In may case more of a paddling and trying to surf but still. 


Další den jsem se nemohla pohnout. Jako fakt, spala jsem dohromady 12 hodin v noci a přes den, přehodily jsme další hodinu až na další den a strašně jsem toho snědla, abych do sebe dostala alespoň trochu energie a byla schopná se malinko pohnout. Protože jsme ale surfovaly všechny dny, než jsme odjely, tak ta bolest úplně nezmizela a bude tady se mnou ještě minimálně týden. Vážně si nepamatuju, kdy jsem byla naposledy takhle hrozně bolavá. Ale na vodě mě to nijak nezajímalo. I přes to, že jsem sama sjela jenom pár vln, moje celý tělo neustále bolelo, pořezala jsem si nohu o skály na dně a odřela jsem si břicho, stehna, lokty a bradu, už chci, abych to mohla zkusit zas a znovu. 

The next day I couldn't move. Like seriously, I slept for 12 hours during the night and day, rescheduled the surf session to another day and ate a lot just to get a bit energy into my system and to be able to move a little. And because we were surfing every day until we left, the pain never went away and I think it will be here with me for another week. Oh boy, I can't remember the last time I felt so sore! But I didn't care. Even though I only got a couple waves by myself, my whole body hurt so bad, I scratched my foot on the rocks and my belly, my thighs, my elbows and my chin, I know I need to try it again very soon.



Na závěr musím velmi doporučit Uncle Bryan's Surf School. Jsou výborní a na začátek je to super, že hezky pomůžou. Jestli chcete jet surfovat na Havaj, určitě si vyberte North Shore (speciálně v zimě je to top top) a vyzkoušejte https://surfnorthshore.com/ pokud se chcete naučit surfovat super rychle a ještě si užít kopec zábavy. Už jste někdo surfoval? Jaký to bylo u vás? 

Finally, I can highly recommend Uncle Bryan's Surf School. They are super nice and help in every way. If you want to go to Hawaii to surf, definitely go to the North Shore (in the winter time for sure) and check out https://surfnorthshore.com/ if you want to learn how to surf super quickly and have tons of fun. Did you try surfing before? How was it in your case? 




Žádné komentáře:

Okomentovat