úterý 7. června 2016

VANCOUVER IS WORKING OUT

Ač je to asi dost zvláštní, tak jsem poměrně aktivní člověk a věřte mi, že nikdo z toho není překvapenější než já sama. Jednou se hýbu víc a jindy skoro vůbec, záleží na tom, jak se mi chce, ale pohyb k životu potřebuji. Druhy pohybu musím střídat, abych se nenudila, ale mám ráda jógu, kardio a fitness hodiny. Doma se moc cvičit nepřinutím, i když bych ráda, protože to šetří čas. 

Even though it might come up as a surprise (I am most surprised for sure) I actually am quite an active person. Some times I workout more, sometimes not so much but I do need physical activity to keep me sane and happy. However I need variety otherwise I will get bored - yoga, cardio and fitness classes are my favorites. I would love to workout at home because it saves up so much time but I don't push myself enough, ugh.


Zpátky doma jsem měla fitko dvě minuty autem nebo devět minut pěšky (ano, vím to na minuty, šla jsem to milionkrát :D) a buď jsem šla cvičit sama nebo na jógu. Ve Vancouveru jsou ale hodiny cvičení, stejně jako všechno ostatní, dražší než designové kabelky. Naštěstí jsem student a na jógu mám 50% slevu, jenže ta místnost je vyhřátá, takže když je venku teplo, tak tam prostě nepůjdu, to by mi bylo jenom zle. Pak mám členství ve fitku, kam mi to ale pěšky trvá 20 minut a autobusem 25 minut, takže když jdu ze školy, tak jsem doma stejně až třeba v 8 večer. Nic dramatického, ale znamená to tahat sebou celý den věci a že za ten den nestihnu vůbec vůbec nic jiného. Mít auto, tak jsem ve fitku zase za 3 minuty, pak mi někdo tvrďte, že to auto nepotřebujete, pff.


Back at home I had my gym two minute drive from my house or nine minutes by feet (yes, I know that exactly, I walked that path too many times :D) and I either worked out by myself or went to a yoga class. But we're talking Vancouver now where gym memberships and fitness classes are as expensive as designer handbags. Luckily I'm a student here so I have 50% off in my yoga studio but I don't go there anymore since it's getting warm outside and the yoga room is heated so I would feel sick. Then I have a membership in local gym but it takes me at least 20-25 minutes to get there so when I go there right from school I still get home at 8pm. Not that it's anything dramatic but it means that I have to drag my stuff around the whole day and I don't get to do anything else. If I had a car here it would take me literally three minutes to get there so please don't try to tell me that owning a car doesn't save time. 

Musela jsem si najít jinou alternativu, jenže já to běhání fakt nesnáším! Ne, ne, ne. Bylo tomu nedávno dva roky, kdy jsem se začala snažit o něco jako běhání a opravdu jsem se snažila minimálně ob den, ale úmorný pocit neodezníval a kýžený pocit blaženosti po běhu už vůbec ne. Co ale můžu dělat celé dny, je chodit. To mě baví, uklidňuje, klouby nebolí a je mi krásně. Proto jsem doma chodila i na HEATy, což tady ale bohužel nevedou. Nakonec celý vývoj skončil tzv. indiánským během. Kousek běžím rychle a kousek jdu, což se tady provozuje náramně, když jsou tu bloky do čtverce a prakticky stejně dlouhé. Zvyšuju a snižuju svoji tepovou frekvenci a zlepšuju si taky kondiční stav stejně jako klasickým během.

So I had to find an alternative but... I really do hate running. That is a big no for me. But don't take me wrong, I tried. I started two years ago, ran at least once in two days but the suffering wouldn't go away and that famous happy feeling after wouldn't come. But what I actually love is walking, I can enjoy that for hours, joints don't hurt and a feel great. That's why I was going to HEAT classes in Czech but there is no such thing in here. Finally, it all developed into so called indian running which means I run fast and then I walk the same or shorter distance. It works your heart rate up and down and improving your physique and endurance. 


Takže kdo jste odpůrcem běhu jako takového stejně jako já, nebudeme se za to omlouvat, běžci ať si hopkají a my si budeme chodit a nebo zkusíme něco uprostřed. Nejlepší je to odpoledne hned po škole, pěkně protáhnout kostru po celodenním sezení a nebo hned ráno (já musím nalačno, se snídaní v břiše bych se koulela a bylo by mi špatně) nastartovat den hezky pěkně. Hlavně vás to musí bavit! :)


This is perfect for people who are not happy while running and also have unlimited time to walk around forever, don't apologize, just come up with something that works for you the best. That is the most important thing about that. :) Workout in the morning if you fancy to start up your day like that or after work or school to wind up.

Žádné komentáře:

Okomentovat